Fredag vs Lördag

Nu tänkte jag skriva om fredag och lördag!
Fredag:
Idag kom jag till stallet vid halv 3 ungefär så då bytte jag om och hämtade in Pilen.
Gjorde sedan i ordning honom för en ridtur.
Hade tänkt att jag skulle rida ut, så jag red till byn men vände sedan.
Hade ingen lust att rida där och det var lera typ överallt.
Så det blev ett dressyrpass i paddocken.
Jag är supernöjd över pilen.
Vi tränade skänkelvikningar, och måste säga vilken förändring sen i början då han sprang iväg åt sidan när man bad han om det, och nu när det nästan är klockrent!
Fick även in högergalopp på första försöket.
Blev även ett galopp om byte från vänster till höger.
Är verkligen as-nöjd med detta rid-pass!
(Bild från i somras)
Lördag:
Idag hade mamma ocj jag utsläpp på morgonen. Blää!
Men men det gick rätt fort ändå.
Blev vilodag för pilen idag.
Istället för att rida kollade jag på akademisk ridning.
Det var en som kom och höll lektioner för privatryttare i akademisk ridning.
Och det var väldigt roligt att kolla på.
Mocka, packade hö, fixade mat, sopade och myste även med Pilen.
(Bild från i somras)
Sedan åkte jag hem bytte om sen åkte jag till min mormor och morfar.
Jag och min syster brukar sova hos dom från lördag till söndagar.
När jag kom dit var jag med Sara.
Först åkte vi moppe till rättpris, för hon skulle köpa äpplen.
Sen åkte vi vidare till dollar och köpte godis, sedan åkte vi till stallet där Sara har Vitalis.
Vi tog in Vitalis och borstade henne sedan gick vi ut och gick med henne.
Efter det åkte vi hem till Sara och så kom Ida och var med den sista stunden innan Sara skulle åka bort!
(Bild från i somras)
Mer info om söndags och måndags passet kommer imorgon.
Imorgon kommer även en bildbomb från ridpasset i söndags.

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

Gud, jag måste bara fråga. Vártifrån och när köpte du Pilen?

2011-05-28 @ 17:04:16
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0