Min häst :D

Hej !
Nu kommer info om min häst!
Namn: Dalpil
Född: 2002
Kön: Valack
Ras: Kallblods travare
E: Minpil
U: Dalsine
( Dalpil på bilden. Foto: Matilda Forsstedt )
Övrigt: Dalpil kom till mig den 30/4-2010. Han är snabb och väldigt stark men är ändå världens goaste. Han har en häng-läpp som man kan se jämt, alltså menas det att han är avslappnad. Han älskar att hoppa och har en väldigt bra hopp-teknik, jag har hoppat 1,05 på han men förra ägaren har hoppat 1,10. Han är tyvärr inte lika duktig i dressyren som i hoppningen men han kan ändå ganska mycket. Han kan skritt, trav, galopp, skänkelvikning, öppna, slutna, bakdelsvändning och är påbörjad träning med galopp ombyten vilket han har lyckats bra med dom få gångerna vi har tränat. Han kan gå i form i skritt och ibland i trav men ej galopp. Han kan gå jätte fort i galoppen om man släpper honom ( alltså att jag inte håller in utan att han får springa fritt ). Han är också jätte pigg och stark i hoppning men i dressyren är han lugnare.
Jag rider han på pelham, 2-delat och ska skaffa ett 3-delat. Han går bäst med pelham men om jag tider med 2-delat och har graman så går det lika bra som med pelham.
Han är en underbart snäll kille som aldrig skulle göra illa någon med flit.
Han står i privatstallet på lerbäcken.
Mer info kommer 
/Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0